loading...
پایگاه شهید مطهری(ره)
گزیده ی سخنان مقام معظم رهبری
امروز، تجربه، آگاهی و آمادگی ملت ایران از دورانهای مختلف گذشته بیشتر است و خداوند نیز به برکت نیت خیر و تلاش صادقانه مردم، همواره از نظام اسلامی حمایت کرده است .
آخرین ارسال های انجمن
کاتب2 بازدید : 76 جمعه 22 فروردین 1393 نظرات (0)

دانلود مستند عمامه های انگلیسی آسیب‌شناسی جریان‌های افراطی و تاثیر آنها بر مکتب تشیع 
+
دانلود در ادامه مطلب ... 

کاتب2 بازدید : 98 چهارشنبه 20 فروردین 1393 نظرات (0)

دانلود مستند عمامه های انگلیسی آسیب‌شناسی جریان‌های افراطی و تاثیر آنها بر مکتب تشیع 
+
دانلود در ادامه مطلب ... 

کاتب2 بازدید : 103 دوشنبه 18 شهریور 1392 نظرات (0)


یکی از شبهاتی که با هدف سست کردن اعتقادات شیعه از سوی برخی رسانه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای به خصوص رسانه‌هایی که از طرف وهابیت راه اندازی شده است، مطرح می‌شود، اصل تولد حضرت مهدی (عج) است.به همین جهت گفت‌وگوی مشروحی با «علی اصغر رضوانی» استاد مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم و نویسنده کتاب‌های مختلف درباره امام زمان مانند «علایم ظهور»، «هنگامه ظهور»، «حکومت حضرت مهدى‌ ‏علیه‌السلام در عصر ظهور»، «وظایف ما در عصر غیبت‏»، «بررسى دعاى ندبه» و «‏دکترین مهدویت تنها راه نجات بشر» انجام دادیم که بخش اول آن در ادامه آورده شده است.

کاتب1 بازدید : 70 دوشنبه 18 شهریور 1392 نظرات (0)

سوال: در قرآن کریم که اصلی‌ترین منبع مسلمانان است، به سه اصل توحید، نبوت و معاد به عنوان اصول دین تصریح شده است، چرا به صراحت به ولایت و امامت و نیز عدل که شیعیان از اصول می‌دانند تصریح نشده است؟!

کاتب1 بازدید : 75 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

 

با توجه به این که مقدرات سال در شب قدر رقم می خورد پس چه حاجتی به تلاش و دعای ما در طول سال است؟

 

 

لازم است ابتدا بدانیم که «قدر» یعنی چه و تعریف درستی از آن داشته باشیم و بدانیم تفاوت «قضا و قدر» چیست؟

الف - «قدر» به معنای «اندازه و اندازه‌گیری» است. همان طور که ما نیز در محاوره‌ی روزمره  می‌پرسیم: طول یا عرض این شیء چه قدر است؟ قیمت آن چه قدر است؟ وزن آن چه قدر است؟ تحصیلات وی چقدر است؟ یا فلان عمل نیک چه قدر ثواب دارد ...؟ چنان چه امام رضا علیه‌السلام در تعریف قدر می‌فرمایند: «هندسة شی ء من طول و العرض و البقاء یعنی: اندازه هر چیز اعم از طول و عرض و بقا» (بحارالانوار، ج 5، ص 122).

بدیهی است که هر چیزی در این عالم خلقت اعم از مادی و یا معنوی قدر، اندازه‌ و محدوده‌ای دارد  همین اندازه‌هاست که سبب حاکمیت قوانین نظم، علیّت، تأثیر و تأثر و رابطه‌ی منطقی بین اجزای عالم و نیز گذشته حال و آینده می‌گردد.

از آنجا که خالق همه چیز خداوند متعال است و انسان نقشی در تعیین مشخصات و ویژگی‌های آن ندارد، تقدیر نیز تقدیر الهی می‌شود.

قوانین حاکم بر بدن و یا سیر اجزای عالم، توسط انسان خلق نشده است. درست است که انسان اختیار دارد و انتخاب می‌کند، اما  ...

(بقیه در "ادامه مطلب")  

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما در مورد محتویات این سایت چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 197
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 30
  • آی پی امروز : 46
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 111
  • باردید دیروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 698
  • بازدید ماه : 1,980
  • بازدید سال : 11,376
  • بازدید کلی : 176,148